Milyen munkát takar a telesales?

A telesales egy olyan értékesítői tevékenység, mely során az ügynök telefonon keresztül ajánlja megvételre az ügyfeleknek cége termékeit, szolgáltatásait. A direkt megkeresésnek ezt a formáját telemarketingnek is nevezik, mert tulajdonképpen értékesítési céllal történő piackutatás áll a tevékenység hátterében. A sikeres telesales-es ügynökök hosszú távú karrierre számíthatnak a szakmában. Ezen tevékenység műszaki hátterét a call center biztosítja, melynek segítségével a vállalat egyidejűleg több ügyféllel is tárgyalhat minden technikai probléma nélkül. A call center ügyintéző operátora részesülhet az eladások utáni jutalékból, mely jelentős mértékben kiegészítheti alapkeresetét. Az alábbiakban részletesen bemutatjuk a telesales és a call center munkakör leírását, így mindenki saját maga döntheti el, hogy alkalmasnak tartja-e magát az adott pozíció betöltésére:

Telesales és call center – minden amit tudni érdemes róluk!

  • A telesales-ről tudni kell, hogy időnként nagyon stresszes és gyors tempójú munkát jelent. Az ilyen pozíciót betöltőknek a telefon mellett kell tölteniük az egész napjukat és egy jól bevált forgatókönyv alapján kell meggyőzniük az ügyfeleket az adott termék vagy szolgáltatás megvásárlásáról. A munkaköri feladatokhoz tartozik még az üzleti szerződések előkészítése, új ügyfelek felkutatása, piackutatási felmérések végzése, illetve az értékesítéshez kötődő egyéb adminisztrációs feladatok.

  • Azok az emberek, akik jók a call centeres pozícióban általában magabiztosak, jó interperszonális és kommunikációs készséggel rendelkeznek, és ami a legfontosabb, rugalmasak. Az itt dolgozók munkaideje heti 37,5 óra, melyet a munkakör természetéből adódóan sok helyen váltott műszakban teljesítenek.

  • A telesales munkakör jó telefonos kommunikációs készséget, valamint megfelelő szintű helyesírási és számítógépes felhasználói ismereteket igényel. Néhány call centeres pozíció betöltéséhez teszt útján mérik le a jelentkezők felkészültségét, mielőtt alkalmaznák őket.

  • Telesales-es pozíció esetén az alapfizetés kiegészülhet a teljesítmény arányában meghatározott jutalékkal. Az álláskeresők, amennyiben megfelelő képzettséggel rendelkeznek menedzseri pozíciót is találhatnak a call centerekben. A telesales-es munka során elsajátított készségek később egy másik munkakörben is jól kamatoztathatóak, de akár az itt megszerzett tapasztalat megalapozhatja a későbbi értékesítési karriert is.